سکس, زن, جندگی

خیلی اتفاق میفته که توی فیسبوک یا از طریق ایمیل هر اراجیفی را بار من میکنن و چون از سکس مینویسم من را جنده خطاب میکنن. قبل از هر چیز بگم که همونطور که بارها و بارها گفتم, من جنده نیستم. یعنی هیچوقت در ازای پول با کسی سکس نداشته ام و ندارم. اما در عین حال جنده بودن را فحش نمیدونم و با زنهایی که این کار را میکنند هیچ مشکلی ندارم. چند روزی هست که برای تعطیلات سال نو اومدم لوس آنجلس که هم یه مسافرتی کرده باشم و هم چندتا کنسرت ایرانی اگه شد برم. امروز با یه اقای ایرانی توی یه بار بحثم شد و ایشون هم طبق معمول با جنده خطاب کردن من دلش را خالی کرد و به خیال خودش من را خلع سلاح کرد. به خاطر همین تصمیم گرفتم امشب راجع به این موضوع یه کم بنویسم. راجع به این که این کلمات از کجا میان و چطور به معنای امروزیشون استفاده میشن. البته متآسفانه همه تحقیقات من روی کلمه های استفاده شده در انگلیسی بوده و معادل های فارسی را خیلی سررشته ای ازشون ندارم. اما فکر میکنم با نوشتن راجع به همین کلمه های انگلیسی حق موضوع ادا میشه. 
اول از همه راجع به کلمه virgin میخوام بنویسم. این کلمه که ما به فارسی "باکره" معنی میکنیم در اصل ریشه لاتین داره و به معنی زنی است که نامزد مردی نیست, ازدواج نکرده و تعهدی به مردی نداره. در اصل چنین زنی از لحاظ رابطه جنسی کاملا خود مختار محسوب میشده و میتونسته با "هر کسی" و "به هر تعداد" سکس داشته باشه. بعدها با توجه به نفوذ اندیشه های مردسالارانه در نگارش تاریخ بود که کم کم معنای این کلمه به زنی که تا به حال سکس نداشته تغییر کرد. در این سیر تاریخی وظیفه حفظ بکارت زن به عهده پدرش گذاشته میشه که این وظیفه را بعد از ازدواج به شوهر تفویض میکنه. در هیچ جای این تعریف زن باکره کنترلی روی نیاز جنسی خودش نداره و مجبوره فقط با مردهایی که اطرافش هستن و قوانین جامعه مردسالار اجازه داده سکس داشته باشه. 
کلمه بعدی که میخوام راجع بهش صحبت کنم کلمه slut هست که توی فارسی به جنده ترجمه میشه. این کلمه به عنوان توهین و برای بازداشتن زن از ارضای غریزه جنسیش به کار میره. اما جالبه بدونین که این کلمه در ابتدا اصلاْ برای مردها استفاده میشده و به مردهایی که ظاهری کثیف و نامرتب داشتن اطلاق میشده. بعدها در طول تاریخ و تحت تاثیر ذهنیت مردسالار استفاده از این کله به زنهایی که طبق قواعد مردسالارانه جامعه رفتار نمیکردند تغییر کرد. حتی در متون قرن هفدهم هم وقتی این واژه به زنی اطلاق میشده بیشتر برای ترحم بوده تا دشنام. امروزه ولی این کلمه صرفا به زنی گفته میشه که از سکس بر طبق نظر و خواست خودش لذت ببره. 
کلمه دیگری که در انگلیسی معادل slut به حساب یاد کلمه whore هست. اما این کلمه هم ریشه در یکی از ریشه های زبان آلمانی داره و از کلمه horaz مشتق شده که به معنی کسیه که هوسی داره. و باز در طول زمان  استفاده اش به همین چیزی که امروزه هست محدود شده. 
تمام این کلمات آنطوری که امروزه استفاده میشن فقط و فقط بیانگر نگرش به زنانگی زن بر اساس "شرم" هستند. به این معنی که یک زن باید از زنانگی خودش و از داشتن نیاز جنسی و لذت بردن از رابطه جنسی شرم داشته باشه. به همین خاطر باید حتماْ باکره بمونه تا ازدواج کنه و این زنانگی را فقط به همون شخص خاص تقدیم کنه. 

من و خیلی خیلی زنهای دیگه اعتقاد داریم که همه این تغییرات و اطلاق واژه های اینچنینی به زنانگی زن نه تنها نشون میده که طبیعت زنانه ما هیچ ایرادی نداره, بلکه راه و روش ویژه ای برای رسیدن به قله های افتخاره. و اعتقاد داریم که لذت جنسی ما نه تنها سرمنشا "گناه بزرگ" نیست, بلکه سرمنشا "عقلانیت بزرگ" است. 

من واقعاْ شخصاْ اهمیتی نمیدم اگه به من جنده یا فاحشه بگید. من با مردهای خیلی خیلی زیادی خوابیدم و بر اساس تعاریف کنونی شاید جنده به حساب بیام. اگرچه هیچوقت سکس را با پول و ازدواج آلوده نکردم. اما اون چیزی که اذیتم میکنه اینه که میبینم هنوز تعداد زیادی از مردها و یا حتی زنهای هموطنم هستند که آزادی جنسی زن را ناپاک میدونند. و امیدوارم که یه روز بتونم کمکی به تغییر این طرز تفکر غلط بکنم. 

۲۳ نظر:

  1. ولی دخترها کمتر از مردسالاری قبول ندارن. چطوریاست این تناقض؟ حالا "مردسالار" رو هم یه زحمتی بکش سرچ کن بلکه شاید هرچی که بوی خشونت و حماقت میده مردسالاری نباشه لزوما

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. "هرچیزی سالار" حتماْ بوی خشونت و حماقت میده. مردسالار, زن سالار, .... ولی من منظورم اصلاْ این نبود. منظور من این بود که این تغییرات در جوامعی با چاشنی مردسالاری و به دست تاریخ نویسانی که مرد و یا مردسالار بوده اند اتفاق افتاده.
      اون سؤال دیگه ات را که گفتی دخترها کمتر از مردسالاری قبول ندارن نفهمیدم منظورت چیه. میشه روشن تر بگی؟

      حذف
  2. پست جدیدت را دیدم کمی خوشحال شدم. همین که حال نوشتن را داری یعنی حالت کمی بهتر شده.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسی. آره خیلی بهترم. کاش اسمت را هم مینوشتی که بدونم کی کامنت گذاشته :)

      حذف
    2. خیلی جزاب بود اما یه کمی وقت گیر بود و کمی حشری شدم

      حذف
  3. من یه ناشناس به معنی واقعی هستم. از کشوری خارج از منطقه ی آمریکا، اروپا و ایران. با خواندن متون پستهای قبلی نگران سلامتی تان شدم.

    پاسخحذف
  4. یعنی دخترها یه آقا بالاسر دوست دارن. تو ایران بهش میگن مردسالار تو غرب میگن alpha male

    Sounds different in English right?cause mardsalar means violence but alpha male conveys an idea of a sexy dominant man who can take care of her in bed and out of bed
    Nice guys are retarded even if they finish last



    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه نه. مردسالار خیلی با Alpha Male فرق میکنه. مردسالاری چیزیه که یه مرد یا جامعه به زن تحمیل میکنه و مرد را جنس برتر میدونه (که زن باید یا به عنوان پدر یا به عنوان شوهر ازش تبعیت کنه). در حالی که Alpha Male مردیه که یه مجموعه ویژگی هایی را داره که اون را از سایر مردان مجزا میکنه و برای بعضی زنها جذابش میکنه. مثلاً مردی که توان بدنی خوبی داره، مردهای دیگه ازش حساب میبرن، ... و این مختص مردها هم نیست. در همه حیوانات Alpha Male وجود داره. یه Alpha Male اصلاً به معنی آقا بالاسر نیست. به معنی مردیه که زن از بودن باهاش لذت میبره.
      و البته نه هر زنی. من خودم به هیچ وجه چنین خصوصیاتی برام اهمیتی ندارن. ممکنه از خوابیدن با مردی که توان بدنی بالایی داره لذت بیشتری ببرم. اما برای این که از کسی خوشم بیاد و باهاش بخوابم داشتن این مشخصات برام اهمیتی نداره.

      حذف
    2. توان بدنی ربطی به آلفا بودن نداره!
      آلفا میل در گونه انسانها! کسی هست که لیدره و دیگران ازش حساب میبرن از جمله زن.هرگنده بکی که بروبازو داره آلفا نیست لزوما. برا همین زنها لزوما عضله و هیکل رو جذاب نمیدونن و اگر بدونن تنها موقتی هست. آلفا کسیه که کنترل و مسئولیت داره. اما به فارسی همچین چیزی نداریم و اشتباها کلمه سالار رو داریم .که برتری مرد نسبت به زن هم به خصوصیات الفا اضافه شده و خشونت و عقب ماندگی جامعه رو یدک میکشه. همون ویژگیهایی که میفرمایید از سایر مردها مجزا میکنه با مردسالار ادغام شدست . کسی که سالار نیست زن ذلیله . زن ذلیل همون Nice guy هست .needy. جذابیتی برای اکثر زنها نداره. برا همین ایرانیها موندن که چه مردی براشون جذابه و کلا زنهای ایرانی برا همین موتور سکسشون زنگ زدست ! به جای زندگی واقعی دنبال درام ،مذهب،چشم همچشمی،و خونه و ماشین و جهیزیه و مهریه و.. هستن . چرا؟ چون این چیزها براشون بیشتر جذابیت داره .از مردها بیزارن . از زندگی بیزارن از سکس بدشون میاد چون تو عمرشون یه بار هم به ارگاسم نرسیدن که البته همه اینا تقصیر عقب ماندگی مردها و زنهای جامعست. اما خارجی ها ساده تر و سکسی تر زندگی میکنن و آقا بالاسر براشون جذابیت داره. سکس خارجی با سکس ایرانی هم فرق داره.این چیزا بی دلیل نیست
      متاسفانه زنهای ایرانی تحصیل کرده خارج نشین هم دیگه نمیدونن چی میخوان.در کشورهای خارجه پدر سکس رو درمیارن و با همه چی و همه کس امتحان میکنن اما نهایتا ناراضین. بخاطر نفرت از طبیعت زنانشونه.اکثرشون هم میگن "فمنیست" هستیم. بهشون گفتن آقا بالاسر = بردگی. "مطیع" بودن در فارسی معنی بدی رو به همراه داره اما submissive معنی دیگری داره. به همون نسبت آلفا و سالار . مفهوم و ریشه کلمات به فرهنگ و نگاه جامعه ربط داره و گاهی وجود نداشتن کلمات درست روی فرهنگ هم تاثیر میگذاره.

      حذف
    3. قبل از ممنون که بحث میکنی :) برام واقعاً جذابه.
      من مدت خیلی زیادیه ایران نبودم. شاید واقعاً معنی بعضی اصطلاحات از اون چیزی که من میدونستم خیلی تغییر کرده باشه یا اصلاً برداشت من از اولش اشتباه بوده. اما یه مرد Alpha را هیچوقت به مردسالار ترجمه نمیکنم. چون زمین تا آسمون تفاوت دارن. همونطور که گفتم مردسالاری چیزیه که از بیرون از وجود زن بهش تحمیل میشه و Alpha بودن چیزیه که زن از درون بهش کشش پیدا میکنه. ولی شاید همونطور که شما میگی توی ایران این دوتا را به یه معنا استفاده میکنن.
      این که توی ایران زن سردرگمه و نمیدونه از سکس چی میخواد را قبول دارم. و این البته یکی از دلایل مشکلات جنسی توی ایرانه. قبلاً یادمه توی یه پست راجع بهش مفصل نوشته بودم. پیدا میکنم لینکش را میذارم همینجا.
      اما بیرون از ایران هم برای کسی "آقابالاسر" جذابیت نداره. درسته که معیارهای زنهای این طرف با زنهای داخل ایران ممکنه خیلی تفاوت داشته باشه، اما اینجا هم کسی به عنوان آقابالاسر پذبرفته نیست.
      اما با یه قسمت حرفت خیلی مخالفم. و اون این که میگی زنهای تحصیل کرده خارج نشین پدر سکس را در میارن. این تصور غلطیه که رسانه های حکومتی تو ذهن امثال من و شما کردن. و بیشترش به خاطر این که شما شاید تصور درستی از روابط اینجا نداشته باشی. اینجا شما تا وقتی که ازدواج نکردی میتونی هر چند تا دوست پسر که میخوای عوض کنی و با همشون هم سکس داشته باشی. این کاملاً پذبرفته است. این که با بیشتر از یه نفر همزمان سکس داشته باشی هنوز نه نیست. اما بیشتر از نود درصد دخترهای ایرانی اینجا حتی در این حد هم آزادی به خودشون نمیدن. در این مورد برداشتت کاملاً اشتباهه.

      حذف
    4. و در مورد submissive اصلاً به این موضوع مربوط نمیشه. اگه شما به سکس BDSM علاقه داشته باشی مفهوم submissive اونجا تعریف میشه. اصلاً معنای جامعه شناختی و ارتباطی به قضیه مردسالاری و Alpha بودن نداره.

      حذف
  5. البته ما کی باشیم که این چیزا رو بهشون بگیم. نهایتا میشیم یه مردسالار عوضی دیگه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه. مردسالار عوضی نیستی :) اما به خوبی میتونم از حرفهات بخونم که تحت تاثیر تبلیغات داخل ایران هستی. یا قبلاً بودی.

      حذف
    2. هاها سعی نکن من رو بخونی چون زیاد مهارتش رو نداری!
      منظورم همون 10 درصد ایرانی ها بود شاید از جمله اونایی که از انگلیس رفتن به لوس انجلس!:)
      مردسالار همون معنی ای که تو فکر میکنی رو میده در ایران اما گفتم شاید بهتره این رو هم ریشه یابی کرد و submissive هم تنها مختص BDSM نیست. زنها یک لیدر دوست دارن ، لاور و پروتکتر =آلفا=آقا بالاسر= بخشی از خصوصیات مردسالاری. اینکه "مردسالاری" و "آقا بالاسر" برات کلمات زننده ای هستن کاملا برای من طبیعیه. برای من هم زننده بود و هست و ما با هم هم عقیده ایم .اما کل بحث من مربوط به کلمات معادل فارسی و انگلیسی هست. و چیزهایی که زنها رو جذب میکنه که خانمهای ایرانیها ازش محرومن. مثلا اگه من سیب دوست داشته باشم وهمش سیب گندیده بهم برسه خودبه خود از سیب متنفر میشم و از لذت سیب خوردن محروم میشم. همه میوه ها رو امتحان میکنم ولی طبیعت و روح من به سیب احتیاج داره و من سردرگم میمونم.

      حذف
    3. اولاْ اگه منظورت من بودم باید بگم من لوس آنجلس نرفتم. باز هم این برداشت ذهنهاییه که آمریکا را معادل لوس آنجلس میدونن :)) به اضافه این که روابط جنسی من ربطی به خارج اومدنم نداره. اگه همه وبلاگ منو بخونی میبینی که من همیشه گرایش جنسی زیادی داشتم. چه توی ایران چه توی انگلیس و چه اینجا
      محض اطلاعت وقتی داری راجع به مسایل جنسی حرف میزنی submissive فقط و فقط در محدوده BDSM تعریف میشه. این که کسی چه زن یا مرد نیاز به حمایت کننده داشته باشه موضوعش کاملاْ فرق میکنه و حتی کلمه submissive این معنی را نمیده. این که زنها چی دوست دارن و مردها چی دوست دارن موضوعیه که من سالهاست چه توی دانشگاه و چه بعد از دانشگاه در موردش کار کردم. این حرفت که زنها آقابالاسر و protector میخوان کاملاْ اشتباهه. و باز هم میگم همین نشون میده که تحت تاثیر افکار مردسالارانه هستی. من سالها با انواع و اقسام آدمها کار کردم و مشاوره دادم. کافیه تو فقط بگی ف و من تا فرحزاد رفتم. نمیخواد راجع به مهارت من نظر بدی. هرچی باشه من برای این کار دارم اینجا حقوق میگیرم.

      و باز هم میگم همه اون کلماتی که پشت سر هم ردیف کردی مثل Lover, Ptotecter, Alpha, Misogynist, ... از زمین تا آسمون با هم فرق میکنن. همین که تو بینشون علامت مساوی گذاشتی نشون میده که باید خیلی روی این قضیه کار کنی ;)

      حذف
    4. خوب چیه که زنها رو جذب میکنه بگو تا ما هم بدونیم.

      حذف
    5. ببخشید سحر جان که من به جای شما جواب میدم. آقای محترم شما اگه تا این سن هنوز نمیدونی چی زنها را جذب میکنه بهتره سر بذاری بمیری. اگه هم که فکر میکنی زورگویی و قلدری جذبشون میکنه من از هموطن بودن با تو و امثال تو احساس شرم میکنم

      حذف
    6. دوست عزیز من اینجا کامنت هیچ کس را سانسور نمیکنم و از بحث هم استقبال میکنم. فقط توهین را دوست ندارم :)

      حذف
  6. Alpha has the potential of being her protector if she get him.he also usually has the highest sex drive and therefore a good lover.reproduction and survival are the most attractive things for women. Have been coded in human dna during evolution . U may wanna look after those men. Its more delicious. And if he cheeted on u in a half open relationship u wouldnt be able to leave him the next day
    But u and most iranian girls in iran or abroad think that these men are mysoginists.
    Using years of education and skills.
    but what would i know

    پاسخحذف
  7. مهتاب
    فکر کنم تو به من زیر پوستی علاقه مند شدی که با این شدت احساس من رو له و داغون کردی.از نوشتت میتونم بخونم البته سحر مهارتش بیشتره. خوبیت نداره که از آقایون سنشون رو اینطوری بپرسی
    lol

    پاسخحذف
  8. این که نوشتی سکس رو با ازدواج آلوده نکردم چه مفهومی داره؟ یعنی این همه زوج های ازدواج کرده که رابطه جنسی خوبی با هم دارند سکس شون آلوده هست ولی اگر ازدواج نکرده بودند سکس شون پاکیزه بود؟

    پاسخحذف
  9. نه. اولاً من شخصاً به ازدواج هيچ اعتقادي ندارم. به خاطر همين ازش خوشم نمياد. اما منظور من از آلوده كردن سكس كسايي هستن كه ازدواج را دريچه ورود به دنياي سكس ميدونن. اين يعني آلوده كردن سكس كه يكي از متعالي ترين لذتهاي طبيعي انسان هست به ازدواج كه يه قرارداد مسخره و من درآورديه.

    پاسخحذف

مرسی از این که وقت میذاری و کامنت میذاری. سحر