روابط دختر و پسر اینطرف دنیا

راستش بعد از چند تا کامنت که بین من و چند تا از دوستای خوب وبلاگ رد و بدل شد، تصمیم گرفتم راجع به نوع روابط جنسی آدمها بیرون از ایران بنویسم. گرچه من فقط میتونم راجع به روابط توی انگلیس توضیح بدم، اما این فرهنگ توی اغلب کشورعای دیگه هم کم و بیش رایجه. اما قبل از این که وارد بحث بشم توضیح بدم که هیچکدوم از چیزهایی که من اینجا مینویسم به معنی نفی و یا تأیید اون رفتار نیست. من فقط سعی میکنم واقعیت ها را اونطوری که دیدم توضیح بدم. فارغ از رشته تحصیلیم و به خصوص گرایش فانتزی های سکسی. 
اول از همه، اینجا روابط جنسی هر کسی که به 18 سال رسیده باشه فقط و فقط به خودش مربوطه. هیچ قانونی (نوشته یا نانوشته) روابط جنسی آدم ها را کنترل نمیکنه. به خاطر همین کسی که به سنین نوجوانی و جوانی میرسه، میتونه با هر کس و هرجا و هر موقع سکس داشته باشه. و مهم این که داشتن تعداد زیادی رابطه جنسی با آدم های متعدد به هیچ وجه عمل ناپسندی محسوب نمیشه. 
این اما تا اونجا پیش میره که دختر یا پسر به یه نفر دیگه متعهد میشه. باز بر خلاف ایران، این تعهد از جنس ازدواج نیست. بلکه اون چیزیه که اینها بهش دوست دختر یا دوست پسر میگن. بنابراین یه تفاوت عمده بین این مفهوم توی ایران و بیرون از ایران وجود داره. مفهوم دوست پسر یا دوست دختر اینجا دقیقاً همون تعهداتی را با خودش در بر داره که مفهوم شوهر یا زن توی ایران داره. وقتی شما دوست پسر داری، یعنی متعهد شدی که که با پسر دیگه ای نخوابی. شما وقتی با یه پسر دوست میشی و تصمیم میگیرین که دوست دختر و دوست پسر همدیگه باشین، هیچ کدوم از طرفین کاری نداره که شما قبلش با چند نفر خوابیدین و چی کارا کردین. مهم اینه که از الان تصمیم میگیرین فقط با هم بخوابین و نه با کس دیگه. برای این تعهد نه قانونی هست و نه چیز مذهبی محسوب میشه. همه چیز فقط و فقط تعهدات و تصمیمات بین آدم هاست. شما میتونی با دوست پسرت یا اگه پسری با دوست دخترت بچه دار بشین. میتونین با هم خونه بخرین. میتونین با هم توی یه خونه زندگی کنین. و میتونین اگه نخواستین از هم جدا شین. چیزی که ازدواج این وسط اضافه میکنه یه تعهد بلند مدت تر و محکم تره. فقط همین. وقتی شما ازدواج میکنین قانونی میاد وسط که اگه خواستین از هم جدا شین معلوم میکنه اموال مشترک مال کیه و ... 
اینجا هم مثل ایران و خیلی جاهای دیگه دنیا، فاحشگی به عنوان یه شغل مقبولیت اجتماعی نداره. گرچه توی خیلی از کشورها یه شغل قانونی محسوب میشه که شما بابتش مالیات هم میدی. گرچه من شخصاً با این موضوع که خیلی از مردم فاحشه ها را طبقه پایین جامعه میدونن مشکل دارم، اما خوب این واقعیتیه که وجود داره. اما باز یه تفاوت عمده بین ایران و انگلیس توی تعریف این مفهوم هست. توی ایران به محض این که شما خارج از چارچوب ازدواج با کسی بخوابی اسمتون میشه جنده. اما اینجا جنده یا فاحشه کسیه که به ازای دریافت پول با مردهای غریبه سکس میکنه. شما اگه از شوهرت یا از دوست پسرت جدا بشی، آزادی که با هرکسی که میخوای بخوابی. و این اصلاً چیز بدی نیست. 
از لحاظ نوع پوشش و لباس، اینجا بیشتر چیزیه که مردم برای زیبایی میپوشند تا برای پوشیدگی. و نوع لباس پوشیدن افراد به هیچ وجه بیانگر شخصیت و به قول دوستان داخل ایران عفتشون نیست. اینجا سکسی بودن برای یه خانوم چیز منفی نیست. خیلی از خانوم ها اتفاقاً سکسی لباس میپوشن و از این که همکارشون یا دوستشون بگه چقدر امروز سکسی شدی یا چقدر امروز خوشکل شدی نه تنها ناراحت نمیشن بلکه خوشحال میشن و تشکر میکنن. اینجا بدن من به عنوان یه زن فقط متعلق به خودمه و نه حتی دوست پسرم یا شوهرم. میتونم به هرکس که دوست دارم نشونش بدم. میتونم هرجور که میخوام آرایشش کنم. باز هم میگم اینهایی که من میگم فقط حد و حدود آزادی های فردی هستند. و گرنه همه آدم ها لزوماً اینطور نیستن. ممکنه مردهایی باشند (که هستند) که دوست ندارن دوست دخترشون لباس خیلی باز بپوشه. که دوست ندارن با شلوارک خیلی کوتاه بره سر کار. که پستانهاش خیلی از توی یقه پیدا باشه. اما اینها همه تفاوت های شخصیتی بین آدم ها هستند. گرچه خیلی از این رفتارها موقعی که برای طرف مقابل آزاردهنده میشن به راحتی میان و به روانشناس مراجعه میکنند. خیلی از رفتارهایی که سعی در مالکیت طرف مقابل دارند ریشه هایی درون شخصیت آدم دارند که میشه با چند جلسه روانکاوی پیدا کرد و اصلاحشون کرد. 
و آخرین و شاید یکی از مهمترین تفاوت هایی که الان توی ذهنم هست این که اینجا رابطه جنسی یعنی به عبارت خیلی روشن فرو کردن اندام جنسی مرد توی اندام جنسی زن و یا سکس دهانی و یا هر کار دیگه ای که باعث ارضا شدن جنسی طرف مقابل بشه. مثلاً مرد آبش بیاد یا زن به ارگاسم برسه. غیر از این را معمولاً رابطه جنسی محسوب نمیکنند. اولاً که اینجا بغل کردن و بوسیدن یه چیز خیلی حیلی عادی بین زن و مرد حساب میشه. در حد دست دادن آقایون با هم توی ایران. من وقتی یه همکار یا دوستم را میبینم و از دیدنش خوشحال میشم میبوسمش. و بغلش میکنم. هرچی بیشتر بهش نزدیک باشم و هرچی بیشتر دلم براش تنگ شده باشه محکم تر و طولانی تر بغلش میکنم. اما این به هیچ وجه رنگ و بوی سکس نداره. اما حتی از این حد که بگذریم هم رابطه های بین زن و مرد تا وقتی به اون مرحله نرسه رابطه جنسی محسوب نمیشه. اینجا هم خیلی پیش میاد که یه زن و مرد از هم خوششون میاد. مثلاً دوتا همکار یا هم کلاسی. ممکنه هردوشون ازدواج کرده باشند یا دوست پسر داشته باشن. ممکنه این رابطه نزدیک هم بشه، اما تا وقتی که به دوست داشتن، بوسیدن لبها و سکس نرسه خیانت محسوب نمیشه. خوب من همینجا اعتراف میکنم که رابطه ای که من با چند تا از همکارام پیدا کردم و به خاطرش نهایتاً از شوهر اولم جدا شدم طبق عرف اینجا خیانت محسوب میشد. گرچه من از انجام اون کار پشیمون نیستم، اما شاید راه درستش این بود که اول از شوهرم جدا میشدم. 
امیدوارم تونسته باشم یه مقدار راجع به روابط زن و مرد توی انگلیس و احتمالاً خیلی جاهای دیگه یه دید کلی بهتون داده باشم. خوشحال میشم اگه سؤال یا مطلبی داشتید با من در میون بگذارید. 

۲۶ نظر:

  1. مرسی از توضیحاتتون.
    از هر زوایه که فکر کنید در حال حاضر این روش ارتباط بین زن و مرد درست ترین روش ممکن در جامع مدرن محسوب می شه.
    (به نظر من اولین شاخصه جامع مدرن حضور زن در اجتماع است و با تعریف من تقریبا کل دنیا پا در این مرحله از تمدن گذاشته اند)
    امروزه ارتباط بین زن و مرد یا باید به سبک طالبانی باشه یا به سبک جوامع غربی تا آسیب های اجتماعی به حداقل برسه.حد وسطی وجود نداره.
    به همین خاطره که بعضی از جوامع شرقی که نصف و نیمه این روابط رو پذیرفتن دارای آسیب های اجتماعی بالایی هستن.
    موفق باشید سحر خانوم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مهدی عزیز، گرچه من اونچه گفتی را درک میکنم، اما طالبانی بودن را راه حل نمی دونم، بلکه پاک کردن صورت مسأله میدونم. ممنون از نظراتت.

      حذف
  2. سلام اخرین بار کی ایران بودی الان اینجا دیگه دوست دختر یه چیز عادی شده تقریبا میشه بگی هر کی دنبال دوستی با جنس مخالفش هست یه دوست داره رابطه سکسی هم تقریبا بیشتر از نصفشون دارن اما بیشتر شکل لاس زدنه تا سکس یه سکس نیمه کاره همون جریان بکارت به بچه دار شدن حتی اونا هم که اذدواج کردن خیلی فکر نمی کنن اینجا برای دخترا بیشتر جنبه سرگرمی و برای پسر هم خوش گذرونی
    زیاد به پوشش گیر نمیدن مگه تو سرشون بیاد یدفعه به پوشش گیر بدن وشروع به امر ونهی کنن الان پوشش نسبت به یه دهه قبل زمین تا اسمون فرق داره من با دوستی مشکلی ندارم بلاخره ادم باید یه جور خودشو به طرف مقابلش نزدیک کنه اما دوستی سالم که با شرایط اجتماعی که داخل ایران هست نه به مذهب وخانوادها وسنت ها { سنت های درست} و نه به طرفین لطمه بزنه البته اینجوری سخته چون دختروپسر مثل قطب های اهنرباجذب همدیگه میشن چنین دوستی هایی رو زیاد دیدم اما دوستی هایی که به جای تاریک کشیده زیاد هست {باتوجه به وضع اجتماعی وعقیده های مذهبی که اسیب پذیری زیاد هست }دوستی خیلی خوبه اما من شخصا هرگز دوست ندارم جامعمون شبیه به جامعه انگلیس بشه ویا المان
    انسان هایی که اصالت خودشونو در چند دهه اخیر به کلی از دست دادن می گی نه برو بپرس وتحقیق کن
    راجع به جامعه ایران حرف زیاده نمیشه همشو بگی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنون دوست عزیز. میدونم که عادی شده. اینجا هم تا وقتی که شما تعهدی به کسی نداری بودنت با آدم های مختلف چیز بدی نیست همونطور که گفتم.
      فقط این که شما کجاها را جاهای تاریک بدونین و آسیب رسیدن را چی معنی کنین یه مقدار جای سؤاله. اگه از نظر شما هم از بین رفتن پرده بکارت آسیب حساب میشه باید جدی نسبت بهش فکر کنین.

      حذف
  3. خانم یا آقای ناشناس دقیقا به خاطر اینکه در جامعه ما نصف و نیمه این روابط رو پذیرفتن "دوستی ها به جاهای تاریک کشیده شده".باز تکرار می کنم اگر شما بخواهید اصل رو سنت بذارین و مظاهر جدید تمدن را به شرطی که با سنت جور باشد بپذیرین مجبورید طالبانی زندگی کنید چون آنها تا آنجا که توانسته اند مظاهر مدرنیته رو حذف کرده اند تا سنت مانده از گذشته رو حفظ کنند.
    اما در جامعه ما وقتی زنها به مدرسه و دانشگاه رفتن و پیرو آن وارد محیط کار و فعالیت اجتماعی شده اند قوانین سنتی اجتماع بهم ریخت و زنها دارای افکار ، آگاهی ها و دانش بیشتر و متفاوتی نسبت به مادر و یا خواهر خود شدند.در گذشته دختران آفتاب و مهتاب ندیده ، رفتار و شخصیت مادر خود را تقلید می کرده اند و طبعا خواسته و افکار و نگاه آنها به زندگی به سبک مادرشان می شده همانطور رفتار پسر ها معمولا کپی از رفتار پدر بوده.در چنین وضعی اگر بر اساس قوانین سنتی دختر را حتی نمی دیدید احتمالا رفتار و خواسته هایش شبیه خواهر و مادر خودتان بوده و فقط چهره و یا اعتبار خانوادگی و چیزهایی از این دست تعیین کننده بوده برای انتخاب شریک زندگی.
    اما نگاه دختر امروز به زندگی شبیه مادر و یا حتی خواهر خودش نیست و جامعه مدرن خواسته ها و دیدگاههای متفاوت و پیچیده و گاها در ظاهر متناقضی در او بوجود آورده و نتیجتا شما برای شناخت او نیاز به ارتباط نزدیک و مستمری دارید تا بتوانید او را به عنوان شریک زندگی انتخاب کنید.
    امروزه استقلال فکری و استقلال مالی مرد و زن شرط اول یک ازدواج منطقی و عاقلانه و مدرن است . برای رسیدن به استقلال مالی در کشور ما به عنوان یک مرد باید حدودا 27 الی 28 سال داشته باشید (دانشگاه ، خدمت و زمانی برای یافتن کار مناسب) و برای استقلال فکری(که شامل شناخت زنها و شناخت از خود می شه) باید ارتباط مستمری با دختران متفاوت داشته باشید که نتیجتا بهترین گذاره ممکن دوستی دختر و پسر از سنین نوجوانی و جوانی است و البته "دختروپسر مثل قطب های اهنرباجذب همدیگه میشن" و سکس اتفاق می افته اما چسبیدن ما به سنت پرده بکارت باعث می شه که دختر آسیب های زیادی ببینه و حتی پسرها هم گاها به خاطر این مسئله زیر بار ازدواجی می روند که ناخواسته است.
    هرگاه سنت در تضاد بامدرنیته قرار بگیره ناگزیر شکست می خوره چون مدرنیته برای زمان حال اختراع شده ولی سنت جواب مناسبی به نیازهای امروز بشر نمی ده.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من هم عرض کردم عزیزم تو این زمونه باید به جنس مخالفت نزدیک بشی تا بشناسیش
      در باره بکارت شما به خدا اعتقاد داری من ادم مذهبی نیستم پایه هر چی بگی هستم
      ولی فکر می کنم این هم مثل چشم وگوش حتما یه حسنی داشته که تو بدن یه دختر گذاشته شده اونم خیلی هنرمندانه
      خداییش مردونه اگه زنه خودت نداشت چه برخوردی رو می کردی ؟دوست دارم بدونم نگو که خیلی خونسرد با این قضیه کنار میومدی که اصلا توککم نمیره
      درباره زندگی مدرن می بخشید دوست عزیز ولی فکر می کنم تنها اسمه مدرن به گوشت خورده
      اما ازش چیزی نمی دونی واین از حرفات پیداست می تونی این نظرو طرز تفکر تو به خیلیا بگی اونوقت بهت می گن

      حذف
  4. یک دنیا از این که اینجا بحث میشه و افراد نظرات خودشون را میگن خوشحالم. ممنون از همتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. منظورم از جای تاریک بکارت نبود
      اعداااااااااااااام.
      اینجا وقتی بکارت یه دختر رو زدی یا باید باهاش اذدواج کنی یا اعدام رو قبول کنی
      اونوقته که مجبوری با کسی که شما فقط برای خوشگذرونی می خواستید باهاش باشید یه زندگی رو شروع کنید
      که زندگی نیست نکبته.......
      علی

      حذف
  5. اینا رو ولش کن بگو چطور مخ دخترها رو باید بزنیم؟ کلا داستانتون چیه ؟ من 30 سالمه هنوز سکس نکردم چون با هر کی دوست میشدم باید یه مدت طولانی تحملش میکردم تا به سکس برسیم .ازونجایی که تحمل ادما برام سخته و از پول دادن برای خریدن سکس هم بیزارم سر ما بی کلاه مونده کلا :)
    بعد از کلی تجربه دوستی در ایران من فهمیدم که دخترها بر خلاف اون جاذبه مغناطیس گونه ای که صحبت شد، فکر میکنم خیلی کمتر از پسرها میل به جنس مخالف داشته باشن . این جاذبه باید بیشتر از طرف اقایون وارد بشه تا هوش زن لحظه ای صرفا بخاطر غریزه از سرش بپره . بیشتر تمایلاتی که از جانب دخترهای ایرانی هست بخاطر نیازهای اجتماعی هست تا تمایل جنسی . بر خلاف فیلمهای سانتیمانتال غربی و رو به مدرن شرقی و نشون دادن جاذبه ،رابطه ها عیر واقعی نشون داده میشه برا همین فکر میکنم جنبه های اغوا کننده در مرد برای زن ، برای من در بهترین حالت ناشناخته مونده در حالت بد تر این جاذبه خیلی کسل کننده هست طوری که من از جنس محالف بیزار شدم. یه جورایی دو موجود متفاوتیم گه حرف همدیگه رو نمیفهمیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. :)) کلی از خوندنش خندیدم. خوب خودت که نوشتی اشتباهت چیه. نوشتی "بت هرکی دوست میشدم باید مدت زیادی تحملش میکردم تا به سکس برسیم". تفاوتش دقیقاً همینجاست. باید طرفت را بشناسی. اگه کسی را فقط برای سکس میخوای باید آدمش را پیدا کنی. هستن دخترایی که دیدشون به سکس مثل منه. البته منم تا وقتی که تو ایران بودم اینطوری فکر نمیکردم.
      اما اگه دختری را پیدا میکنی که باهاش دوست بشی باید باهاش دوست بشی. اگه واقعاً دوست بشین، یعنی صمیمیت به وجود بیاد حتماً پایه سکس هم خواهد بود. اونوقته که اون انرژی که گفتی را میتونی توش پیدا کنی. اما تو چون از اولش به نیت سکس میری جلو همه چیز برات عذاب آور میشه و آخر سر هم دوست دخترت دوزاریش میفته و مرغ از قفس میپره ;)
      اما حالا جداً تو 30 سالته و هنوز سکس نکردی؟ بمیرم برای اون درد دلت مادر. داشتم فکر میکردم بنویسم اگه ایران بودم خودم یه حالی بهت میدادم، بعد فکر کردم جوون 30 ساله ای که تا حالا سکس نکرده ممکنه از هولش هر کاری بکنه. پشیمون شدم D: مرسی عزیزم که پیغام گذاشتی

      حذف
    2. نه ، من منظورم این نبود که مثل تو گیرم بیاد یا مثلا یکی باشه که ماشین سکس باشیم برا هم دور جناب من و تو! منظورم اینه که همون رفاقتی که میگی یخورده چی؟ زیادی دسنت هست به قول شما خارجیا.
      نمیخوام بگم از خودم مطمئنم که هر کاری نکنم دی: ولی فکر نکنم انقدرها هم که میگی هول کنم! فقط حوصلم سر میره یه راست میرم سر اصل مطلب حالا سعی میکنم آرامش خودم رو هم حفظ کنم تو جلسات اول .مرسی از نصیحتت

      حذف
    3. سحر خانوم ماشین سکست هم کردن
      کسی که جنبه نداره اینجوری جوابشو بدی معلومه بهت می گه ماشین سکس
      شکلک نداره برای ارسال نظر چندتا شکلک بزار خواهشا

      حذف
    4. آره راست مگه چندتا شکلک بذار این بابای با جنبه و مسئول و نگرانِ از غربی شدن یا همون به قهقرا رفتن روابط دختر و پسر ایرانی ، یکم از "جنبه"ی بعضی از نوشته ها خیالش آسوده تر باشه . به هر حال نمیدونن که سرکار جدی فرمودید یا به شوخی :)
      آخ که چقدر شما هموطنان باجنبه و با اخلاق نگران احوال و روابط خصوصی مذهب زده ها هستید .به هر حال گذر از جامعه سنتی به مدرنیسم این نگرانیها رو میطلبه :D

      حذف
    5. از من می شنوی اگه 30 سالته وتا حالا سکس نکردی اگه شرایطش جور شد برای بار اول با دوست دخترت اینکارو نکن
      اول برو یه پولی بده با یکی سکس داشته باش چون بار اولته می گم دوست عزیز
      سکس چیزی نیست که با یه بار دوبار سیر بشی ازش کلا تا وقتی فیزیک بدنیت روبه راهه سیر شدن ازش در کار نیست
      شهوتت میزنه بالا بار اول سعی کن با دخترای جوان هم اینکارو نکنی چون دیونه میشی
      یه کاری دست خودت میدی یا طرف اینهمه دختر ریخته نتونستی با یکی رابطه برقرار کنی تا الان که30 سالت شده به هرکی بگی بار اولته مطمئن باش ازت فرار می کنه چون می ترسه باهات سکس کنه

      حذف
  6. ببخشید دوست عزیز معذرت می خوام حق باشماست به بزرگی خودتون ببخشید ...

    پاسخحذف
  7. ناشناس عزیز ، هاهاها کلی خندیدم از حرفت !
    کامنتهای شما رو که خوندم فکر میکنم خانم هستید اگه اینطوره من تصحیح میکنم اون بالا به اشتباه گفتم بابا .
    پس دوست دخترم چیکار کنه؟ اونم بره پول بده به یکی دیگه سکس کنه ؟ آخه اونم تقریبا همسن منه و باکرست :)

    جدای از شوخی فکر میکنید مردها حق دارن قبل ازدواج سکس کنن برای اینکه خدا تو بدن ما وسیله ای برای پی بردن از رابطه گذشتمون قرار نداده؟ اما زنها چون پرده بکارت دارن نباید این کار رو انجام بدن؟ یا اینکه به سکس احتیاج ندارن و ما بیشتر دیونه میشیم و یه بلایی سر خودمون میاریم؟
    این خدای عادل بر چه اساس و حکمت و عدالتی این حق رو به مرد داده اما به زن نداده؟ فکر نمیکنید این استنباط ما از دستورات خدا غلط باشه؟ و مثلا الان اون بالا نشسته داره به ریش امثال من میخنده! گفتم ریش راستش این ریش هم جکمت خدایی داره لابد و ما نباید کوتاش کنیم؟! آقامون میگفت که پسر تا قبل از ازدواج ریشتو تیغ نکن معصیت داره ! لابد خدا میخواد !
    در مورد داشتن پرده بکارت قبل از ازدواج خالا که سحر خانم میخواد پرده ما رو بزنه :) اصلا من هم هیچ مشکلی با پرده خانم آیندم ندارم باور کن !
    در ضمن از بس که منو ترسوندین الان دیگه خودمم هم از خودم میترسم چه برسه به دیگران!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اول اینکه برای من پرده یا همون بکارت یک زن مهم نیست
      من از اقا مهدی سوال کردم اینکه تفکرشون چطوریه
      می خواستم بدونم
      بعدش ببخشید اما چیز شعر می گی ریش چه ربطی به بکارت داره هر وقت خواستی ریشتو بتراش بازم در میاد برو از مامان جونت بپرس بگو وقتی بابا زدم پردت رو بازم در اومدش
      یا نکنه اونم نداشته اگه توهین شد می بخشید چون مثال چرتی زدی

      حذف
    2. منظور حکمت الهی بود که صحبتش رو کردی وگرنه هر ادمی میدونه که پرده بکارت با ریش فرق داره! و اینجا رویش مجدد اصلا هیچ ربطی به اصل قصیه نداره. خداییش نفهمیدی منظورم رو یا اینکه خودت رو به خنگی میزنی؟
      متاسفانه ما یاد نگرفتیم قبل از حرف زدن اول کمی فکر کنیم و هرچیزی که برای بار اول به ذهن میاد رو به زبون نیاریم اینطور میشه تشخیص شوخی و جدی و منطق برات سخت میشه و ادم اگه نمیدونه که کجا و چطور باید شوخی کنه و حد و حدود رو نشناسه، بهتره زبان در کام بگیره. ببین اگه بخوای با من اینطوری ثحبت کنی من ناراحت نمیشم ولی به شرطی که خودت ظرفیتش رو داشته باشی :)
      خوب گوش بده و فکر کن چون فقط یه بار میگم . بر اساس همین استدال جنابعالی که پرده بکارت رو وسیله ای میدونی که خدا اون رو نشانه ای که منجر به نتیجه گیری اخلاقی شما و امثال شما فرار داده، به همین شکل به اعضا و جوارح دیگه هم همین نگاه ممکنه صورت بگیره و کما اینکه این نگاه در مورد ریش انسان در اسلام وجود داره . به این شکل استنباط میکنند که خدا ریش رو بی حمت روی صورت قرار نداده و از این طریق نتیجه اخلاقی میگیرند که نباید ریش رو تیغ کرد و این کار حتی حرام اعلام میشه و این حکمت رو به مسئله تشخیص مرد از زن ربط میدن . بحث کاملا متفاوت هست اما منظور روش رسیدن به یک نتیجه احلاقی هست که در هر دوی اینها به یک شکل هست.
      این رو هم بگم که در متودولوژی دینی و مذهبی ابتدا هدف مشخصه یعنی حکمت و خدا و سپس برای پیدا کردن مسیر و گذر و رسیدن به این هدف از هر وسیله ای استفاده میشه . این روش یک مغلطه بسیار بزرگ هست و از نظر علمی کاملا رد میشه .در نظریه های علمی ما ابتدا به چیزی "باور" نداریم ما به باور میرسیم ویا نمیرسیم . اما در ایدئولوؤی دینی حمت الهی و عدالت و خیلی چیزای دیگه پیش فرض به صورت غیر قابل انکار وجود داره و سپس نتیجه گیری های عجیب و غریب جاصل میشه . نمونش دستورات اسلام ،نمونش جنبش محمد و 124 هزار پیامبر در منطقه خاورمیانه امروز ،نمونش سنگسار،نمونش قضیه بکارت و ...
      نمیدونم قادر به درک کردن مسئله هستی یا نه . در دین انسانیت تعریفش رو از وحی میگیره برای همین تو هرچقدر زور بزنی و بیعدالتی رو برای عده ای ثابت کنی و بگی که مثلا زنها اگه حق رانندگی نداشته باشن و در جامعه به عنوان شی بهشون نگاه بشه این مسئله انسانی نیست و اشتباست، اما عده ای بر این باورند که انسانیت رو انسانها تشخیص نمیدن و پیش فرض لازمه وجود هدایت خدا برای انسانها نتایج استباطی مدنی و احتماعی و اخلاقی بسیار ویرانگری رو در جوامع مذهبی بوجود آورده. 124 هزار پیامبر و نخبه های دوران زمان خودشون بر اساس این دیدگاه حق پیام رسانی رو به خودشون دادند که جهان خدایی داره و از این متد وارد بحثهای اخلاقی و اجتماعی شدن و بسیاری از دستورات و خرافات مذهبی رو گسترش دادن. حالا نمیخوام خیلی متفرقه صحبت کنم اما جالب اینجاست که همگی این پیامبران بسیار نردیک به هم از نظر جغرافیایی گویی که بقیه انسانهای کره زمین نیازمند هدایت نبودند و روی یک بیستم خاک کره زمین امدند و همه این کشورها بعد از این همه جنگ و ادعای سعادت انسان نه تنها بعد از گذر هزاران سال به سعادت نرسیدند بلکه امروز از عقب مانده ترین و سیاه ترین گونه انسانها روی کره زمین هستند .همین کشورهایی که پیامبران در اینها تبلیغ کردند . منظورم از این بحثها حاشیه ای همین روش وضع و رسیدن به اخلاقیات هست که بر خلاف نظریات علمی هست و بود و همیشه خواهد بود . علوم انسانی و طبیعی مدرن امروز به هیچ عنوان این روش و متد باطل رو قبول نداره .ما باید باور کنیم که خدا همه چیز رو به خودمون واگذار کرد هیچ نشانه ای رو قرار نداده .ما خودمون باید به اخلاق و انسانیت و خیلی چیزای دیگه برسیم . وگرنه زدن ریش و تیع کردنش که حاصل استباط معکوس هست ( که خدا میخواد نشانه ای قرار بده پس روی صورت مرد مو قرار داد پس حتما حکمتی داره!)چه پیامدهای غیر اخلاقی ای داره ؟

      حذف
  8. اقا یا خانم ناشناس(خانم)، پرده بکارت شرط پاک بودن یا باکره گی یک دختر نیست چون یک خانم می تونه اورال سکس (سکس دهانی)،انال سکس (سکس از عقب) و .... داشته باشه و پرده بکارتش سالم بمونه و البته که می شه پرده بکارت رو دوخت.در هیچ جایی از قرآن درباره لزوم حفظ پرده بکارت صحبت نشده.
    (ظاهرا پرده بکارت در فرآیند تکامل انسان به دلیل محافظت از واژن بوجود آمده.)
    به قول شما من اگه بگم آره و یا نه نمی شه روش حساب باز کرد ولی مهم این نیست که من چکار می کنم مهم اینه که چی درسته و چکار باید کرد.این روش برای دخترها بیشتر سودمنده تا آقایان به گونه ای که من این روش رو به خواهرم که دانشگاه می رفت توصیه کردم.(هرجاش براتون سواله بپرسین تا همگی درموردش بحث کنیم)
    آقای 1 ، برای ما مردها زن ها موجودات پیچیده ای هستند به گونه ای که من با هشت سال سابقه ازدواج و روابط قبل از ازدواج(و خلاصه با کلی ادعا)، هنوز توسط خانمم سورپرایز می شم و رفتاری از او می بینم که قابل درک برای من نیست. برای درک و لذت از اتباط با خانم ها باید این پیش شرط رو بپذیری که وارد بازی پر چالشی می شی اما اگه حوصله (ذوق) این کار رو نداری واقعا می تونی هم جلق های با کیفیت داشته باشی و هم از خدمات خانم های اینکاره(کارگر جنسی) استفاده کنی و سعی کنی که خیلی سخت نگیری چون هر که بامش بیش برفش بیشتر.
    سکس با یه خانم درجه یک نیازمند یک آدم درجه یکه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من دوست دختر دارم و با روابط دخترو پسر مخالف نیستم من فکر م ی کنم باید یکم با دید بازتر و صادقانه باشیم دختر هم مثل مرد حق انتاخاب داره من دوست دارم سکس داشته باشم ولی نباید فقط به فکر عشق وحال خودت باشی یه خورده هم زن دوستانه برخورد کنیم برای طرف مقابلمون ارزش قائل بشیم نه اینکه بعنوان یک کالای جنسی بهش نگاه کنیم البته وقتی هم دختر وهم ومرد راضی باشن دیگه مشکلی نداره چون دوتاشون یه چیز رو می خوان اما اینکه کل جامعه بیان تو این مسیر قرار بگیره فقط بشه سکس اذدواج کنی زنت هم چندتا دوست پسر داشته باشه زنت بگه من شما رو دوست دارم اما می خوام با کسایه دیگه هم سکس داشته باشم دیگه اذدواج معنایی نداره خوب شما هم بعنوان دوست پسر باقی بمونی بهتره تا اینکه اذدواج کنی همون روابط دوستانه رو ادامه بدی از این بحث ها گذشته تا فکر و ذهن من وشما سالم نشه هیچی اونجور که باید نمیشه الان ببخشید البته همین دوستمون اقای 1 تو نظر ش نوشته من برای سکس با یه دختر دوست میشم با یه نیت وفکر خراب میره جلو طرف مقابلشو فقط واسه ارضای میل جنسی خودش می خواد معذرت می خوام اما چیزایی که نوشتی تنها اینچزا رو ازش برداشت کردم
      من حتی برای یک لحظه هم بفکر سکس با دوست دخترم نبودم اینو صادقانه می گم همدیگرو بغل می کنیم امابهش به چشم اینکه بخوام هوس ومیل جنسی خودمو ارضا کنم نگاه نکردم چون اگر اینطوری بود خیلی وقت پیشا خودمو لو داده بودم اونم میفهمید و دوستیش رو باهام قطع می کرد اگه یه روزی اون بخواد شاید اما هرگز به خودم اجازه نمیدم به حریم شخصیش تجاوز کنم تو جامعه ما تا وقتی ادمایی باشن که فکر وذهن شون فقط رو سکس می چرخه از این عقده ای ها همون بهتر که عقب مونده بمونیم .............هیچ وقت به قول شما به سمت مدرن شدن پیش نریم در ضم اگه بخوام تریپ مذهبی بگیرم وادای اخوندا رو دربیارم راجع به اون بکارت عزیزم دلیل پاکی نیست درسته تو قران راجع بهش نگفتن اما این قران میگه رابطه نامشروع حرامه وگناهه من نمیگما قران میگه سحر خانوم یکم به سرو وضع وبلاگت برس یه تغییرو تحولی داخلش بده

      حذف
  9. بچه ها باز هم ضمن این که تشکر میکنم که اینجا بحث میکنید، خواهش میکنم به همدیگه توهین نکنین. بیاین یاد بگیریم اقلاً توی اینترنت بتونیم منطقی با هم بحث کنیم (هرچند اختلاف عقیده خیلی بزرگی با هم داشته باشیم) بدون این که به هم یا به خانواده هم توهین کنیم
    من اگه توی کامنت ها با هرکدومتون شوخی کردم و ناراحت شدین بهم بگین حتماً و مهمتر از اون شوخی تا وقتی خوبه که یه بار باشه و دیگران تکرارش نکنن، وگرنه تبدیل به مسخره کردن میشه و خاصیتش را از دست میده. بیاین همه با هم کمک کنیم خنده هامون کوتاه ولی شادی آور باشه.

    پاسخحذف
  10. خوب حالا از جدی که بگذریم، من نفهمیدم این قضیه حکمت الهی و ریش و اینا از کجا وارد بحث ما شد. بابا من نوشته بودم چه رابطه هایی اینجا سکس حساب میشه و چیا نمیشه. واقعاً همچین ملتی هستیم ما!!!!! بیخود نیست که از تو دل انقلاب جمهوری اسلامی در اومد و از توی انتخابات احمدی نژاد :))))

    پاسخحذف
  11. ولی از شوخی گذشته بیاید بحث ها را سیاسی و مذهبی نکنیم. بابا بحث ما اینجا سکس و فانتزی های سکسیه. بابا شما پسرها عجب موجوداتی هستینا ;) گرچه من راستش نمیدونم شماهایی که پیغام میذارین پسر هستین یا دختر. بابا یه اسم برا خودتون بذارین که من بدونم کی داره چی میگه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حکمت الهی از اونجایی اومد که جناب ناشناس گفتند خدا پرده بکارت رو بی دلیل قرار نداده و ازون نتیجه گیری اخلاقی کردند . اون بحث بالا چیز عجیبی بود ؟ اخه احمدی نژاد و انقلاب اسلامی روی کار اومدنشون مثل روز روشن بود . کجاش عجیب بود؟ اه ببین همینقدر منطق خشکی دارم که همه رو فراری میدم :)
      من که پسرم و 30 سالمه و ... از شوخی شما هم ناراحت نشدم . با یکم بلوف باور کن دغدغه داشتن سکس از آخرین مسائلی هست که ذهن من رو بخودش مشغول میکنه و از آخرین نگرانیهام هست:) .

      حذف
    2. برا همین کمی حاشیه ای صحبت کردم باشه دیگه تکرار نمیشه

      حذف
    3. قربون پسر خوبم برم :* نه راجع به هرچی میخواین بحث کنین. فقط به همدیگه توهین نکنین

      حذف

مرسی از این که وقت میذاری و کامنت میذاری. سحر